
fot. Christopher O'Brien / flickr.com
W latach 2011-2014 r. Wydawnictwo WAM zrealizowało filmy edukacyjne specjalnie przygotowane do treści podreczników dla klas 1-3 szkoły podstawowej oraz gimnazjum (seria "Odsłonić twarz Chrystusa"). Przygotowane zostały 52 filmy. Dołączone są one (na płytach DVD) do poradników metodycznych.
Klikając na krążki płyt można:
- obejrzeć przykładowe filmy w całości oraz fragmenty pozostałych
- zobaczyć listę jednostek lekcyjnych, do których zostały przygotowane produkcje
- pobrać za darmo scenariusze filmów z wykorzystaniem filmów.
Nasze filmy edukacyjne do podręczników rekomendują:
ks. bp Antoni Długosz
"Ziarno"(TVP1), "Kropelka radości" (TV TRWAM)
"Wydawnictwo WAM z Krakowa podjęło wezwanie ostatnich papieży do szukania nowych dróg ewangelizacji. Materiały wielopłaszczyznowo oddziałują na uczniów. Ufam, że pomogą im również w przeżyciu spotkań z Jezusem dokonujących się podczas każdej katechezy".
ks. Zbigniew Paweł Maciejewski
administrator serwisu internetowego katecheza.natan.pl
"Katechetom brakuje filmów, które mogą włączyć w tok katechezy, a nie ją nimi zastąpić. Filmy edukacyjne przygotowane przez WAM do podręczników są bardzo porządnie wydane oraz nagrane w dobrej jakości. Są też nowością na rynku pomocy dydaktycznych. Wydawnictwu należy się uznanie."
Alina Dziewięcka
nauczycielka religii, prowadzi zajęcia z filmoterapii
"Reżyserzy filmów sięgnęli po niełatwe tematy życia rodzinnego i społecznego. Jednocześnie są to zagadnienia bardzo istotne dla młodych ludzi. Autorzy tych filmów pokazują nam, jak wartości ewangeliczne mogą przenikać nasze życie i zmieniać je na lepsze."
ks. Przemek KAWA Kawecki
"Młot i kowadło", "Kochaj i walcz"
O filmach dla kl. 1 szkoły podstawowej:
"Uczniowie widzą model pełnej, szczęśliwej rodziny, w której dorośli poważnie i z miłością traktują swoje dzieci. To bardzo potrzebne doświadczenie".
O filmach dla kl. 1 gimnazjum:
"Filmy dają okazję, aby młody człowiek niczym w zwierciadle zobaczył swoje zachowania i dylematy i skonfrontował losy poszczególnych bohaterów z własnymi doświadczeniami. To dobra metoda wychowawcza".